Framgång är ingen slump. Oavsett vad du ska sälja så krävs det en aktiv marknadsföring från din sida. Här får du smarta tips för att lyckas med din marknadsföring.

Marknadsför din affärsidé i sociala medier

När vi talar om sociala medier så tänker många av oss i första hand på bilder på söta hundar, katter, fantastiska maträtter, kläder eller glada fester. Sociala medier är så mycket mer än detta. Om du sysslar med marknadsföring i någon form då vet du att din publik till stor del finns på internet. 

Läs mer

Artikel 2; Fokus på att mäta

Detta är en artikelserie i tre delar som ska vara till stöd för företagare med bra idéer att göra deras idéer bättre, mer användarvänliga och mer hållbara. Tanken är att guida er med utmärkta idéer att göra utmärkta produkter och tjänster. I den här artikeln tar Jenny Tolf från Userminds AB upp vikten av att mäta och dokumentera resultat för förbättring och hur användartester kan utföras. 

Läs mer

Tjäna pengar på att skapa egna webbkurser

Online-lärande och utbildning har de sista åren blivit som en trend på nätet. Här kommer en artikel från Holger Wästlund om hur du kan skapa onlinekurser och förvandla din erfarenhet och kunskap till ett blomstrande kunskapsföretag. 

Läs mer

Fördelar med att marknadsföra ett lokalt företag via Google

Marknadsföring är som bekant väsentligt för alla företagare. På ett eller annat sätt måste man nu ut till sina potentiella kunder och som småföretagare i en konkurrenskraftig marknad kan detta vara lättare sagt än gjort. Men för den som våga experimentera och testa nya metoder finns det ofta mycket att vinna. 

Läs mer

Artikel 1; Fokus på Användaren

Det är en artikelserie i tre delar som ska vara till stöd för företagare med bra idéer att göra sina idéer bättre, mer användarvänliga och mer hållbara. Tanken är att guida er med utmärkta idéer att göra utmärkta produkter och tjänster. I den här artikeln tar Jenny Tolf från Userminds AB upp vikten av att tänka på användarvänligheten i utvecklingen. 

Läs mer

Så skapar du en företagssida på Facebook

Genom att skapa en företagssida på Facebook gör företaget sig tillgänglig där målgruppen är aktiv och vem som helst på Facebook kan skapa en företagssida. Det är gratis och man måste inte vara en utbildad webbdesigner, men det är skillnad på att skapa en Facebooksida och en bra Facebook sida. Det finns några enkla steg att följa för att skapa en bra Facebooksida. 

Läs mer

28 smarta e-handelstips inför julen - del 3

Hur kan du tjäna pengar på e-handel och vilka metoder används för att tjäna pengar på nätet? Det är lika bra att sätta sig in i marknaden nu för utvecklingen går väldigt fort och du måste hänga med för att tjäna pengar. Här kan du läsa vår artikel om e-handel - del 3 - och ta del av olika tips och trix som gör att du blir en ännu bättre e-handlare.

Läs mer

28 smarta e-handelstips inför julen - del 2

Onlineshopping har skjutit i höjd och kommer att vara överhört viktigt för juli 2020. Människor har upptäckt nya sätt att hantera online, och många älskar det. Onlineshoppingtrenden som startade i början av året kommer att fortsätta till julsäsongen. Människor handlar online på nya sätt och letar efter och är villiga att handla på mindre återförsäljarwebbplatser som de inte tidigare har besökt. Det innebär så klart möjligheter för småföretagare. Här kommer vår andra artikel med fler smarta tips för e-handlare. 

Läs mer

28 smarta e-handelstips inför julen - del 1

Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online. Med människor som stannar hemma mer än någonsin har den snabba övergången till online-shopping inte överraskat.

Vem måste tänka på jul innan någon annan? Onlinehandlare som du! Och med goda skäl: som en av världens största shoppingsäsonger kräver julen förberedelse. Det är därför vi har skrivit den här artikeln, den ultimata julguiden för online butiker! 

Läs mer

Hur bygger man varumärken?

I dagens konkurrenssamhälle är det viktigt att företagen bygger en identitet och att de kan särskilja sig gentemot konkurrenter. Det är där varumärken får sin betydelse och roll. Det är
även viktigt för konsumenterna att kunna skapa sig en egen identitet genom att välja företagens olika produkter. Varumärken kostar mycket pengar och tar lång tid att bygga upp, så det är viktigt att företagen förvaltar det på rätt sätt. Vad kännetecknar då ett starkt varumärke och hur bygger man upp ett sådant?

Läs mer

Fler artiklar...

Våra partners

          framtidsutveckling logo          tipsom.se 

       image               logo_1.jpg