Hyr ut maskotar till företag
Key Info:
Info
Så fungerar det
En maskot bör representera ett företag karaktär eller dess produkter eller tjänster. En batteritillverkare representeras till exempel av en kanin som inte verkar tröttna på att trumma, ett tydligt uttalande att batteriet räcker längre jämfört med andra produkter på marknaden.
En maskot bör vädja till målmarknadens känslor och lust. Helst bör ett företags maskot symbolisera en positiv känsla som glädje, kärlek eller spänning för att göra det mer tilltalande för kunderna. Till exempel används Ronald McDonald av restaurangkedjan för att representera en "lycklig plats" där familjer, särskilt de med småbarn, kan äta och njuta av sin mat.
En maskot bör vara unik. Eftersom en maskot är en representation av ett företag så bör företagare använda något som är unikt och tydligt så att deras målgrupp kommer att kunna differentiera dem från andra konkurrenter.
Marknadsföring
En maskot är ett viktigt marknadsförings- och varumärkesbyggande verktyg för ett företag. Maskotar är ganska vanliga i näringslivet eftersom de gör att företaget sticker ut och skiljer sig från andra.
För småföretag kan exempelvis en maskot framför butikerna fånga kundernas uppmärksamhet.
En maskot är en person, ett föremål eller ett djur som tros bringa lycka till organisationen som den representerar. Försök att utnyttja sociala nätverk eller skapa en egen webbplats för att öka ditt maskotvarumärke på Internet. Många potentiella kunder använder internet varje dag, vilket gör internetmarknadsföring till ett perfekt tillfälle att skapa kontakt med kunderna.