Byrå för datoriserad marknadsföring

Key Info:

10 000 - 50 000 kr
Image Two

Likheten mellan produkter och tjänster ökar och det blir andra faktorer som avgör vem som vinner morgondagens kunder. Trots att datorn i stort sett finns i varje företag och är ett etablerat redskap använder de flesta den bara för att hantera olika administrativa funktioner. 

Info

Alla vet att datorn kan användas i marknadsföringen och vara ett utmärkt hjälpmedel för att systematiskt hantera information om kunder, kontaktpersoner och försäljning. Datoriserad marknadsföring innebär helt enkelt att man samlar in information om potentiella och befintliga kunder, lagrar informationen i en databas och sedan använder informationen för att planera och göra en mer riktad och effektiv marknadsföring. Du själv skapar egentligen inga uppgifter utan poängen ligger i att utnyttja dem som redan finns, antingen i företaget eller i någon databas.

Bakgrund

Många småföretagare riskerar att gå miste om viktig information om kunder genom att dom ordnat deras information på ett oorganiserat sätt. I stället för att lagra uppgifter i en databas sparar de namn och telefonnummer i kortregister, i pärmar eller på komihåglappar. På det sättet kan de inte hantera ett större antal uppgifter och utnyttja värdefulla register som kunde skapas om de utfört lagringen i en databas. Ingen har mycket glädje av en information som glöms bort eller slutar i papperskorgen.

Så gör du

Öppna en datoriserad marknadsföringsbyrå och hjälp småföretagare både att hitta ny information, samt utnyttja den information som redan finns på bättre sätt. Genom att anlita din byrå får de tillgång till verktyg som gör det möjligt för dem att förbättra sin direktreklam och marknadsföring. Dessutom kan de effektivisera det interna arbetet och ge bättre service till sina kunder. 

Datorn är ett kraftfullt registreringsinstrument och det finns en hel del databasprogram som möjliggör att lagra information, analysera den och hantera den på det bästa sättet. För att kunna skapa en användbar databas måste du lära känna din kund och företagens verksamhet. Olika företag har olika behov och alla behöver inte samma sorts information.

Din konkreta uppgift kan vara exempelvis att skapa en databas över potentiella kunder. I stället för att skicka samma direktreklam till alla kunder kan du hjälpa din kund att bestämma precis vad han ska skicka till vem. Genom att titta på vilka erbjudanden kunder svarar på kan man utveckla sina produkter och tjänster och anpassa utbudet till just den kundgruppen. På så sätt kan en småföretagare spara mycket pengar.


Features

Location:

Våra partners

         cropped cropped Dragan 1 2048x1211                 tipsom.se 

       image               logo_1.jpg