Heminredning
Key Info:
Den heminredning industrin är enorm. Populära hem och trädgård TV program, inrednings tidningar, och det ständigt växande antal inrednings webbplatser är bara ett fåtal indikatorer på hur människor från alla inkomstnivåer fokuserar på att uppgradera utseendet på sina hem. Även om du inte behöver ett college examen i inredning för att göra en framgång som inredare måste du satsa på din kompetens genom att bli bekant med olika dekorationsstilar och tekniker. Om du inte har- eller kan delta i en inredningsutbildning, det finns många böcker och video kurser tillgängliga.
Info
I praktiken innebär inredning att hantera ytor och objekt i ett rum: att välja en stil och färgpalett, och sedan välja lämpliga möbler, golv och fönster, tillbehör och bilder och lämplig belysning. Utforma interiör innebär i första hand att dekorera, men ibland också planera layouter och mer omfattande renoveringar av hem och kontor, inklusive samarbete med elektriker, rörmokare, arkitekter och byggentreprenörer. Inredare måste kunna läsa ritningar, förstå byggnad och brand koder och vet hur man gör plats tillgänglig för personer som är funktionshindrade.
De flesta inredningsarkitekter har en naturlig känsla för mode, de kan snabbt och intuitivt lägga stil och elegans till något utrymme.
Om du funderar på att starta en inredningsbyrå, har du säkert redan haft framgång att designa ditt eget hem, och du har förmodligen designat rum för vänner och familjemedlemmar med stor feedback och komplimanger från andra.
De grundläggande drag av en entreprenör
Som ägare av inredning service verksamheten måste du vara en driven person med självdisciplin för att starta projekt på egen hand, startbudgetera din tid, och möta deadlines. Du måste kunna kommunicera idéer visuellt, muntligt och skriftligt, och ha förmågan att sälja dina idéer. Problemlösning och förmåga att arbeta självständigt och under press är andra viktiga egenskaper.
Design trender och vad som finns i style kan förändras snabbt. Som en inredningskonsult, måste du hålla jämna steg med det senaste inom populära färger, stilar, design och produkter på marknaden. De mest framgångsrika designers är öppna för nya idéer och influenser, och har förmåga att snabbt reagera på förändrade trender.
Bli bekant med dina kunder
Det första steget är att fastställa kundens behov och önskemål. Ta reda på allt relevant om den potentiella kundens livsstil, ekonomiska situation, och personlighetsdrag - alla dessa kommer bli ett underlag till arbetsplan du föreslår och säkerställa ett smidigt samarbete under projektets gång.
Du kommer vanligtvis träffas ansikte mot ansikte med kunden för att ta reda på exakt vad de vill åstadkomma, ange sina preferenser, och - mycket viktigt - upprätta en fungerande startbudget innan du går vidare. Du kommer att behöva spendera lite tid för att se vad som finns där nu, mätningar, ta reda på vad kunderna vill ha, och i allmänhet identifiera vilka problem du måste lösa för att uppnå projektets mål.
Uppskatta kostnader
Efter att du har ställt alla relevanta frågor, mätt noggrant och låt din kreativa sida att komma fram med olika idéer.Formulera en arbetsplan och uppskatta kostnader. Idag använder de flesta professionella inredare och designers dator stödd konstruktion (CAD) program för att utarbeta planer för klienter. CAD-program ger mer detaljer och enklare ändringar än skisser gjorda för hand, du bör överväga att skaffa ett av dessa program för ditt företag.
Visa kunden din vision
När du har fyllt i alla uppgifter i din projektplan, det finns många sätt att presentera det till klienten. Din första presentation kan inte garantera direkt genomarbetade och färgstarka projekt men gör ditt förslag så attraktivt och visuellt som möjligt. Om möjligt, bifoga tygprover och bilder av objekt som du rekommenderar – att visa texturer och färgpalett kommer att hjälpa din klient se din vision av det färdiga projektet och göra några ändringar i utformningen tidigt.
Nu, efter att lära sig i detalj vilka ändringar eller tillägg kunden vill ha, måste du gå tillbaka till varje del av din ursprungliga planen för att avgöra hur dessa förändringar kommer att påverka det övergripande utseendet, produkter, schema och kostnaderna för ditt ursprungliga förslaget. Om inte projektet är extremt enkelt, en andra klient presentation oftast görs för att säkerställa fullständig förståelse och samförstånd mellan dig och din kund om alla aspekter av den reviderade projektet.
Full fart framåt!
Din planering har lönat sig, uppgifter om ditt projekt är spikade - nu kan du gå in action-läge. Dina arbetsuppgifter som ingår är att utveckla en tidsplan för projektet, samordna tider för entreprenörsarbete, och se till att allt är slutfört i tid.
Marknadsföring
Börja med ditt eget hem. Ditt hem ska vara din bästa reklam. Du har förmodligen redan en vackert dekorerat hem, men om det finns behov, komplettera eller uppdatera detta innan du startar ditt företag. Fotografera dina slutförda inredningsprojekt. Fotografier av invändiga utrymmen du redan utformade, samt alla trädgård eller utomhus levande, kommer att vara avgörande i marknadsföringen dina tjänster.
Du kommer omedelbart att behöva representativa bilder av ditt arbete att sätta i en tryckt portfölj och på din webbplats. Fotografera inredning kräver särskild sakkunskap. Om du inte redan har denna kompetens, hyr en erfaren inredning fotograf för att göra arbete. Det är värt extra besvär att hitta en fotograf som kan arbeta med dig.
Skönheten i ditt designarbete måste komma fram. En vacker fotobroschyr kommer att vara en grundläggande rekvisit som du har med dig hela tiden tillsammans med dina visitkort. Din portfölj kommer in i bilden hela tiden när du träffar människor som ber att få se ditt arbete, du kommer att använda det för flera presentationer och flera syften och du måste hålla den aktuell.
Att finnas med i en tidningsartikel eller i en lokal tidning, med en uppdaterad portfölj till hands, är det alltid bra sätt att få publicitet.
En snygg unikt designade webbplats är en god investering och en av dina grundläggande marknadsföringsverktyg. Se till att din webbadress är noterat på alla trycksaker, såsom ditt visitkort.
Skaffa personliga referenser. För inredare, är den bästa formen av reklam mun till mun. Du kanske redan har gjort projekt för nöjda kunder, så använd deras referenser för din portfölj och uppmuntra dem att hänvisa till sina vänner och kollegor också.
Dina ideala nya kunder skulle vara hemma byggare, nya hem köpare, rika villaägare, upptagna par, reklambyråer, konstgallerier, modebutiker, företag huvudkontor, hotell, advokatbyråer och restauranger.
Gå med i organisationer där du kommer i kontakt med dessa potentiella kunder.